Google udostępnia na ogromne narzędzie do sprawdzania naszej strony. Za pomocą komend sprawdzimy jakie strony do nas linkują, czy i ile stron/podstron zaindeksowało Google.
- site: ogranicza wyszukiwanie do stron www, które zawierają się w określonej domenie internetowej
np. site:twoja-strona.pl
- intitle: ogranicza wyszukiwanie do stron www, które zawierają w tytule choć jedno z podanych słów
np. intitle:"skuteczne pozycjonowanie stron"
- allintitle: ogranicza wyszukiwanie do stron www, które zawierają w tytule wszystkie wskazane słowa
np. allintitle:"skuteczne pozycjonowanie stron"
- inurl: ogranicza wyszukiwanie do stron www, które zawierają w URL choć jedno z podanych słów, pozostałe słowa powinny znaleźć się w tekście strony
np. inurl:pozycjonowanie
- allinurl: ogranicza wyszukiwanie do stron www, które zawierają w URL wszystkie wskazane słowa
np. allinurl:katalog stron
- intext: ogranicza wyszukiwanie do stron www, które zawierają w treści wskazane słowa
np. intext:"seo-sem-serp.blogspot.com"
- inanchor: ogranicza wyszukiwanie do stron www, które zawierają w treści linki zawierające wskazane słowa
np. inanchor:"seo-sem-serp.blogspot.com"
- link: zwraca listę stron które posiadają odnośniki do wskazanego URL
np. link:seo-sem-serp.blogspot.com
- cache: zwraca kopię strony, która aktualnie nie jest dostępna, użyteczne dla stron zmieniających swoją zawartość dość często
np. cache:seo-sem-serp.blogspot.com
- related: zwraca listę stron powiązanych tematycznie ze wskazanym URL
np. related:seo-sem-serp.blogspot.com
- filetype: zwraca listę plików w określonym formacie (zawierających określone rozszerzenie pliku, np. MS Excel-XLS, WORD-DOC, Acrobat Reader-PDF) zawierających wskazane słowa
np. oferta filetype:pdf
- info: zwraca zbior informacji o określonym URL, zwykle dane uzyskane metodami opisanymi wyżej
np. info:seo-sem-serp.blogspot.com
Oczywiście Google.com obsługuje wszelkie kombinacje wyżej opisanych modyfikatorów zapytań. Przykład: szukamy poradnika o pozycjonowaniu, może być w plikach pdf,doc:
-inurl:(htm|html|php) intitle:"index of" +description +size +(.doc|.pdf) "pozycjonowanie stron"
3 komentarze:
Czekamy na kolejne wpisy.:)
Cześć Koledzy,
mam problem. Od niedawna pozycjonuję swoją stronę internetową. Szło mi całkiem nieźle do momentu wejścia na top 10. I tu się zaczynają schody. Frazy,ktore zaczęły wchodzić w top 5, top3 zaczęły łączyć się z wynikami w mapkach. Efekt jest taki,że jestem np. na pozycji B w mapach, a strona znika z wyników organicznych. Jak pozycja spada poniżej np. F , mam wynik organiczny ok 13-14. Poszperałem trochę na forach i zauważyłem ,że to dosyć spotykane zjawisko. PODOBNO, można sobie z tym poradzić na dwa różne sposoby. Usunąć wpis z google places, lub zmienić w google maps stronę główną w profilu, na podstronę. Dzięki tej drugiej opcji można uzyskać podwojone wyniki. Co więcej...od kilku dni mam włączoną reklamę adwords. Odnotowuję też małe spadki w pozycjach. Wyczytałem,że adwords właśnie tak wpływa na czołowe wyniki, czyt. top10, co koliduje z opinią marketingowców google, którzy sugerują łączenie kampanii sponsorowanych z pozycjami top 10, by podwoić powierzchnię reklamową. W efekcie, pojęcia nie mam co jest białe,co czarne, kolorów już dawno nie rozróżniam. Postanowiłem jedynie zamienić w profilu map stronę główną na podstronę. Dokonałem tego kilka dni temu,ale do tej pory, robociki nie wprowadziły zmiany. Co Wy na to...? Dodam,że wsparłem się WPKAT 500 , co nie przyniosło efektu. Możliwe ,że strona jest kiepska?
Pracuję nad www.baltic-development.pl , z frazami remonty szczecin, kafelkowanie szczecin, malowanie szczecin i inne branżowe.
Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie ew. wskazówki i poświęcony czas.
Rafał Jamborski z www.baltic-development.pl
I znowu się czegoś nauczyłem nowego, pozdr z solv.pl
Prześlij komentarz